لیفت با نخ

سن عاملی است که تاثیرش بر روی پوست از چشم هیچ کس پنهان نیست. با افزایش سن چربی صورت از بین میرود، گونه ها ضعیف میشود، خط فک که قبلا سفت بود کم کم شروع به شل شدن میکند و قسمت پایینی صورت و گردن دچار افتادگی پوست میگردد. پزشکان به این شل شدگی یا افتادگی بافت، پتوز (ptosis) گویند.

تا چند سال پیش تنها راه درمان افتادگی و شلی پوست، جراحی لیفت صورت بود که یک جراحی دشوار با خطرات بسیار و دوران نقاهت طولانی میباشد. البته روشهای جوانسازی بسیاری وجود دارد که قدمتی طولانی دارند اما نتایج اکثرشان با نتایج نهایی جراحی لیفت قابل مقایسه نبود. در واقع میتوان گفت تنها راه رفع افتادگی پوست، حذف بخشی از پوست به کمک تیغ جراحی بود.

جراحی لیفت با اینکه میتواند به نتایج خوبی منجر شود، اما خطرات بسیار و هزینه های بالایی دارد، به همین دلیل بسیاری از افراد یا علاقه‌ای به رفتن زیر تیغ جراحی ندارند یا از لحاظ شرایط جسمی و روحی، توان انجام این کار را ندارند. در نتیجه روش های مدرن تر و کم تهاجمی تر جهت لیفت صورت ابداع شد که لیفت با نخ یکی از آنها است.

لیفت با نخ روشی غیر تهاجمی است که در آن قسمت های مختلف صورت با استفاده از نخ های مخصوص، بدون نیاز به برش جراحی، لیفت شده و بالا کشیده میشوند.

لیفت صورت با نخ یکی از روش های کم تهاجمی برای جوانسازی پوست بوده که در سالهای اخیر طرفداران بسیاری را جذب خود کرده است. این روش خطرات و عوارض جراحی لیفت را ندارد و در عین حال از نظر اثرگذاری یکی از نزدیکترین روش های کم تهاجمی به جراحی های تهاجمی و پرخطر است که میتواند بافت های شل و آویزان صورت و گردن را در افرادی که جوانسازی کم تا متوسطی نیاز دارند، لیفت و برجسته نماید.

به طور کلی 2 نوع اصلی نخ مورد استفاده قرار میگیرد: نخ های کاگ یا خاردار و نخ های صاف یا بدون خار.

این روش مناسب افرادی است که افتادگی خفیف تا متوسط صورت دارند و معمولا در بازه سنی بین 30 تا 50 سال هستند. لیفت با نخ معمولا با بی حسی موضعی انجام میگیرد و ریکاوری فرد عموماٌ سریع است.

لیفت صورت با نخ یک روش درمانی سریع الاثر با حداقل تهاجم برای افرادی میباشد که پوستشان شروع به افتادگی کرده است. با استفاده از یک سوزن و نخ های خاردار یا صاف، پزشک میتواند بدون نیاز به برش، پوست گونه ها، ابروها، خطوط فک و گردن را لیفت و سفت نماید.

لیفت با نخ